Firas Zahabi: «Ο όγκος της προπόνησης είναι πιο σημαντικός από την έντασή της»

Ο ιδιοκτήτης του Tristar Gym και προπονητής των Georges Saint-Pierre και Rory MacDonald , Firas Zahabi, βρέθηκε στο podcast του Joe Rogan και έδωσε την δική του οπτική γωνία σχετικά με τον πιο ωφέλιμο τρόπο προπόνησης των αθλητών:

Ποιοι κερδίζουν πιο συχνά; Οι Ρώσοι ή οι Αμερικάνοι παλαιστές; Οι Ρώσοι. Κάθε φορά που κερδίζει ένας Αμερικάνος παλαιστής τον αντιμετωπίζουμε σαν τεράστιο ταλέντο. Παρόλα αυτά, έχεις όλους αυτούς τους Ρώσους που κερδίζουν χρυσά μετάλλια που κανείς δεν τους ξέρει και είναι σαν τους Michael Jordan της πάλης. Είναι τόσοι πολλοί. 

Οι Ρώσοι κάνουν μεγάλες και συχνές προπονήσεις. Στην Αμερική προπονούμαστε Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή και σκοτωνόμαστε και μετά ξεκουραζόμαστε δύο μέρες. Το ανατολικό μπλοκ έχει τελείως διαφορετική προσέγγιση. Εστιάζουν στον όγκο της προπόνησης μέχρι να πλησιάσουν τους αγώνες και τότε αλλάζουν σε μικρές και έντονες προπονήσεις. Πριν από τους αγώνες όμως προσπαθούν να έχουν όσο μεγαλύτερο όγκο προπόνησης γίνεται. 

Σκέψου πως είμαστε δύο διαφορετικοί αθλητές bjj. Εσύ κάνεις προπόνηση 3 φορές την εβδομάδα και κάθε φορά έχεις μέγιστη ένταση. Εγώ κάνω προπόνηση κάθε μέρα. Η μέση προπόνησή μου διαρκεί 2 ώρες και η μέση προπόνησή σου διαρκεί 2 ώρες. Εσύ όμως κάνεις πολύ βαριά προπόνηση και σκοτώνεσαι με τους μαυροζωνάδες. 

Στο τέλος της χρονιάς εγώ έχω περίπου δυο προπονήσεις περισσότερες κάθε εβδομάδα σε σχέση με σένα. Οπότε στο σύνολο έχω προπονηθεί 100 φορές παραπάνω από εσένα μέχρι το τέλος της χρονιάς. 200 ώρες παραπάνω από εσένα. 

Όταν ρολάρουμε, η ένταση με την οποία αγωνίζεσαι δεν θα έχει καμία επίδραση πάνω μου γιατί και εγώ έχω γευτεί αυτήν την ένταση ανά περιόδους. Όταν μου επιτεθείς με μεγάλη ένταση δεν θα με επηρεάσει επειδή και εγώ το έχω νιώσει αυτό. Συν τις άλλοις, έχω 200 περισσότερες ώρες προπόνησης από σένα οπότε θα μπορέσω να το αντισταθμίσω. 

Ο όγκος της προπόνησης είναι πιο σημαντικός από την ένταση από την φύση τους. Η ένταση πρέπει να αυξάνεται περιοδικά.

Η προπόνηση των Ρώσων παλαιστών για παράδειγμα είναι πιο «παιχνιδιάρικη». Κάνουν ζέσταμα, μετά κάνουν λίγο flow roll και δίνουν μεγάλη έμφαση στην τεχνική. Η προπόνηση σιγά σιγά αυξάνει την έντασή της και μόνο στο τέλος θα τα δώσουν όλα. 

Δες τους Κουβανούς. Απλά ακουμπάνε ο ένας τον άλλο στην προπόνηση. Δεν έχουν καν παλαίστρες και κάνουν προπόνηση στο δάπεδο. 

Δες τους Ταϊλανδούς . Στο σπάρρινγκ ίσα που ακουμπάνε ο ένας τον άλλον. Αν αυξήσεις την ένταση και χτυπήσεις δυνατά σταματάνε το σπάρρινγκ γιατί σε θεωρούν αρχάριο.